Αν τα ντέρμπι διέπονται από τους νόμους της φανατίλας, τότε είναι εντελώς παράλογο να τα προσεγγίσει κανείς με τη ποδοσφαιρική λογική. Το ντέρμπι της Κυριακής δεν εξαιρείται φυσικά από τον κανόνα και όσοι ξέρουν πώς «παίζεται η μπαλίτσα στην Ελλάδα» ήδη αντελήφθησαν το γεγονός πως ο αγώνας …άρχισε. Οι «αρμόδιοι» πέταξαν την μπάλα στην εξέδρα, –δεν αποφάνθησαν αν θα είναι Έλληνας ή ξένος ο διαιτητής–, και η «φιλοξενούσα» αρχή* δεν έχασε ευκαιρία και σπεύδει να βάλει τους δικούς της νόμους στο ντέρμπι. Αυτούς που οι ίδιοι ονομάζουν «νόμους της Τούμπας». Δηλαδή να «ορίσουμε ένα δικό μας παιδί να σφυρίζει αντικειμενικά υπέρ ημών», «να συμφωνήσουμε όλοι πως η οπαδική τηλεόραση θα πρέπει να έχει τον απόλυτο έλεγχο του αγώνα» –εννοείται πως η χρήση VAR θα μείνει στην διακριτική ευχέρεια μας», «κι εσείς αρειανοί μη τολμήσετε να παίξετε μπάλα και να μας αντισταθείτε» κλπ. Κανόνες δηλαδή που μοιάζουν να είναι αντιγραφή του εθιμοτυπικού των παραστάσεων στο Κολοσσαίο της Ρώμης, όταν ήταν στις δόξες του. Γιατί αυτό επιτάσσει το «δίκιο της ζούγκλας» υπό τη σιωπηρή ενοχή της Πολιτείας.
Τούτο το σκηνικό όμως είναι έγκλημα κατά του ποδοσφαίρου. Και η ΕΠΟ, που νίπτει τα χέρια της σαν τον Πιλάτο, είναι ο κύριος ηθικός αυτουργός του εγκλήματος. Γιατί το ντέρμπι θα τελειώσει, κάποιος θα νικήσει, κάποιος θα ηττηθεί, πλην όμων και οι δυο αντίπαλοι θα σηκωθούν. Το ποδόσφαιρο όμως θα λαβωθεί άσχημα. Κι οι δικές του πληγές δεν επουλώνονται εύκολα. Τα ντέρμπι σκοτώνουν το ελληνικό ποδόσφαιρο και σπέρνουν οπαδηλίκι στον κόσμο. Σκόπιμα.
Τέλος με το ουσιώδες μέρος της ανάρτησης, πίσω στην αναμέτρηση της Κυριακής.
Ποια αναμέτρηση όμως; Ποιός είναι σε θέση να «παίξει ένα παιχνίδι», όταν δεν έχουν οριστεί ακόμα οι κανόνες του; Εγώ έχω γνώμη, αλλά αυτή αφορά το ποδόσφαιρο. Κι όχι μια αναμέτρηση που απαιτεί από τον ένα και μόνο να προσέλθει σαν πρόβατο στη σφαγή. Οπότε θα την πω όταν μπουν σωστά οι κανόνες διεξαγωγής του ντέρμπι.
* «φιλοξενούσα» αρχή: παίζει και για ανέκδοτο αυτό.